Rok: 2016

Budúcnosť drogérie

Budúcnosť drogérie

Ako klientovi pomáhame budovať drogériu budúcnosti.

Spoločnosť dm drogerie markt zaznamenáva každoročne dvojciferný rast. Napriek tomu si uvedomuje, že je potrebné byť pripravený aj na horšie časy. Svet je plný výziev; do retailu vstupujú nové technológie, mení sa spotrebiteľské správanie, biznis modely – čo všetko, samozrejme, formuje nové potreby a očakávania zákazníkov. A tomu musí zodpovedať aj ponuka zo strany retailu.

OPINEON: DROGÉRIA BUDÚCNOSTI
Klient nás požiadal o vypracovanie projektu spotrebiteľského prieskumu, ktorý by bol zameraný na to, ako si zákazníci predstavujú nakupovanie v drogérii o 5 až 10 rokov. Navrhli sme mu prieskum pozostávajúci z dvoch krokov. V rámci kvalitatívnej časti prieskumu sme prostredníctvom online platformy Opineon zadali účastníkom o. i. úlohu napísať esej na tému Budúcnosť drogérie.

 

 

Výsledok? Aj napriek robotom, centrálnym riadiacim jednotkám a drónom ľudia v drogérii očakávajú aj v budúcnosti živý personál s milým úsmevom na tvári. Drogéria sa v ich očiach stáva life-styleovým miestom, v ktorom sa funkcia predajne mieša s funkcionalitou lekárne, parfumérie a kozmetického salóna. Dôležitú rolu tu zohráva odborné poradenstvo, pri ktorom asistujú rôzne simulátory a skenery. Po individualizovaných ponukách nastúpia na scénu individualizované produkty, ktoré si bude môcť každý namiešať a nechať vyrobiť podľa seba.

 

 

Drogérie sa budú vplyvom rozširovania sortimentu zväčšovať. To bude vyžadovať oveľa väčšiu prehľadnosť. Na rozdiel od drogérií, ktoré v súčasnosti pripomínajú skôr nemocnicu či lekáreň, by drogérie budúcnosti mali skôr pripomínať modernú knižnicu, školiacu miestnosť či showroom automobilky.

Zákazníci by v drogérii jednoznačne uvítali poradenstvo tak v oblasti zdravia, ako aj v oblasti krásy; chceli by, aby tu bolo dostať voľnopredajné lieky, klasické holiace potreby pre hipsterov, balíčky wellness produktov a taktiež by chceli mať možnosť nechať si tovar doručiť domov.

Nakupovanie bude podľa zákazníkov drogérií oveľa v budúcnosti pohodlnejšie, virtuálnejšie, zábavnejšie – skrátka, bude to viac relax, než povinnosť. Veria, že z nakupovania sa za 10 rokov podarí odstrániť všetko, čo im na ňom prekáža dnes – otravné skúšanie, blúdenie po predajniach, hľadanie tovaru, obmedzené otváracie hodiny, či pocit stiesnenosti.

 

 

dm drogerie markt = drogéria budúcnosti

V rámci kvantitatívnej časti prieskumu sme si overili, do akej miery je napríklad toľkokrát zdôrazňované poradenstvo v oblasti skrášľovania pre zákazníkov/zákazníčky zaujímavé.

 

dm drogerie markt v súčasnosti implementuje poradenstvo v oblasti krásy priamo do svojich predajní.

 

Budeš s nami United aj ty?